04 May 2010

24 April 2010

Pada 24 april 2010....

Satu program smart solat telah diadakan di SMK Dato' Ahmad Razali Ampang , anjuran Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia. Seramai dua org ahli PEPIAS Petaling Jaya telah mengikuti Program tersebut. Program Smart Solat ini telah diketuai oleh Abg.Khairul Anwar dan disertai oleh fasilitator yg seramai 35 org dari berbagai cawangan.

Program ini berlangsung selama sehari bermula Jam 9 pagi . Sesi pertama dimulakan dengan sesi taaruf diantara fasilitator dan juga peserta. Berbagai karenah dapat kita lihat dalam melaksanakan sesi ini . Seterusnya , peserta - peserta telah dipecahkan kepada beberapa kumpulan utk aktiviti yg seterus nya. Di dalam kumpulan masing-masing , peserta didedahkan dengan cara-cara bersolat dgn betul,cara bacaan dan sebagainya. Alhamdulillah , peserta dapat mengikut dgn baik. Penulis berharap adik-adik tersebut dapat lagi mendalami ilmu agama dan melaksanakan solat dengan sempurna.

Akhir sekali , program diisi dgn ceramah berkenaan dgn kepentingan solat oleh Abg Ustaz . Sedikit sebanyak peserta dapat memahami isi yg disampaikan dalam ceramah tersebut.Bak kata pepatah , " Belajarlah ilmu walauapa yg kita faham hanya dengan satu alif sahaja" . Jadi seharusnya dalam hidup ini , kita perlu belajar walauapa sekali pn ilmu itu , andai kita tidak dapat memahmi semua , asalkn kita dapat sedikit pn cukup. Prog berakhir pada Jam 6 ptg .Kelihatan adik-adik kita ceria setelah menjalani Program smart solat. Moga-moga dipermudahkan urusan mereka dalam mendalami ilmu Allah.. Insyallah....

No comments:

Post a Comment