09 October 2012

Sweetnya Usrah!


Assalamualaikum gang Muslim sekalian~

woohhoo, finally we at the end of the semester. Apa yang boleh diperkatakan syukur syukur Alhamdulillah, kami dah menempuh 2 semester sejak hari pelantikan kami menjadi pimpinan PEPIAS cawangan Petaling Jaya. Nampak macam mudah kan? Hanya Allah mengetahui liku-liku kami terpaksa lalui sebelum sampai ke penghujungnya. But not to mention our responsibilities as Muslim to spread dakwah also stop here. Sekarang adalah masa untuk mencari pelapis baru, insyaAllah untuk meneruskan perjuangan Rasulullah SAW ini.

Sempat berkongsi sedikit ilmu bersama saudara muallaf, which is a great pleasure to meet with, Chau William. Antaranya, semua Melayu itu Islam tapi tak semua Islam itu Melayu. Tapi rata-rata Melayu memainkan peranan penting untuk menyebarkan dakwah. Tatkala, ditanya kenapa ibu kepada William masih ragu-ragu dengan kebenaran Islam, hanya satu yang terpacul dari mulut ibunya, mengatakan cuba lihat sikap dan akhlak orang Melayu? Berapa peratus Melayu menduduki carta untuk jenayah? So, it make sense Malay really reflects how Islam it is.

OK, tidak mahu mengulas secara lanjut, nanti semua bosan kan? Dampingilah rakan2 yang berkesempatan menghadiri majlis ilmu ini, kerana ilmu itu perlu disebarkan, pahala dilipat gandakan InsyaAllah. Maaf dan terima kasih yang tak terhingga diucapkan untuk semua secara langsung dan tidak langsung....Moga-moga ukhwah kita bersambung hingga ke jannahNya.






No comments:

Post a Comment