17 July 2013

Nak Regur Sikit Ni!!!



Salam. 

Ni nak minta perhatian sikit. Sikit je, tak banyak mana pun. 

Para perempuan sekalian, tolong jaga cara pemakaian korang. Apa, korang ingat semua lelaki baik?

Jalan tunduk, mata tak merayap, tangan tak gatal nak meraba, kaki duduk diam tak gerak mana-mana dan seumpamanya hanyalah kisah dongeng fantasi ciptaan dunia perempuan semata-mata. 

Minta maaf, aku sendiri tak percaya kepada lelaki. Kalau lelaki sendiri tak percaya kepada lelaki, perempuan sepatutnya tak percaya kepada lelaki lebih-lebih-lebih lagi. Maaf. Nahu dengan ejaan lintang-pukang. Abaikan kesilapan tersebut dan tumpukan kepada mesej yang ingin disampaikan. 

Aku pelik bin ajaib betul. 

Pakai tudung, tangan baju pendek. Pakai tudung, baju lengan panjang, tapi ketat pulak. 

Hei, orang suruh tutup aurat la, bukan balut aurat! Nampak macam marah kan? Bergantung kepada nada yang korang gunakan waktu baca la. Kalau marah, marah la bunyinya. Tanda seru tu sekadar penegasan terhadap ayat. Tu je. Tak lebih, tak kurang.

Aku ni boleh je nak melampaui batas. Aku ni bukannya baik sangat pun, cuma sekali-sekala tu aku teringin jugak nak jadi budak baik. Ye la, sampai bila aku nak jadi aku-bukan-baik-sangat ni kan? Fitrah manusia, suka kepada kebaikan dan korang jangan lupa, fitrah lelaki, suka kepada aurat perempuan. 

Tu bagi yang normal la. 

Nak tak nak, mata ni akan merayap jugak. Ni jujur, serius tak poyo. Hah, senang-senang aku dapat dosa kering. Dah la aku ni susah nak buat pahala, tambah dengan dosa kering tu, jadi minus pulak amal kebaikan aku. Aku tulis berdasarkan pengalaman. Aku jadi lelaki dah lama dah. Korang apa tau? Perempuan.

Nak aku bagi cadangan kat korang yang cakap ”tak sampai seru lagi” ni?

Betul?

Jangan menyesal ae?

Senang je nak tutup aurat ni. Korang tutup sekadar yang korang mampu, tapi konsisten. Dalam masa konsisten tu, korang tutup pulak menyeluruh secara perlahan-lahan. Aku tau, susah nak tutup aurat bagi perempuan ni. Panas. Kalau Malaysia sejuk boleh consider lagi. Tapi tu la ujiannya. Baru challenging! 

Heh, aku cuma pandai suggest je. Aku sendiri tak pakai tudung, nak komen lebih pulak. 

Well, aku lelaki kot. 

Hehe.

Oh, ya. Sebelum terlupa. Gambar dekat fb jangan hardcore sangat. Saham dosa bertambah tu.

p/s: aku dalam artikel ini merupakan seorang lelaki biasa yang sedang cuba menjaga pandangannya. jangan biarkan usahanya menjadi sesuatu yang sia-sia!

No comments:

Post a Comment