23 May 2014

Pemimpin. Usah lupa diri

"Rasa tak sedap lah."

-"Apsal pulak kau ni?"

"Satu benda aku tak minat jadi pimpinan ni, ialah bila kita duduk dengan VIP. Kawan-kawan kita kena beratur ambil makanan, kita pulak makan dah terhidang. Kejap ea."

-"Kau nak ke mana pulak ni?"

"Aku rasa kek tiramisu ni aku tak payah makan kot. Nak bagi kawan aku. Sian diorang kena beratur ambil makanan. Bagilah diorang rasa kek ni."

.

.

.

Sahabat Mutah yang baru sampai tadi mengajarkan kepada saya erti tawaduk.

Maafkan saya. Kalau saya tak beratur bersama kalian. Maafkan saya, kalau saya tak sempat tolong cuci pinggan bersama kalian di belakang dewan. Maafkan saya, kalau asyik bersama dengan "orang-orang besar" sehingga terlupa nak lepak minum di bawah tanah bersama kalian.

Maafkan saya.

No comments:

Post a Comment